در دنیای امروز ورود به صفحه اکسپلور اینستاگرام میتواند موفقیت های بسیار زیادی را با خود به همراه داشته باشد. هنگامی که شما به صفحه اکسپلور اینستاگرام وارد شوید زندگی برای شما آسانتر میشود. ( کیتی شل)
امروزه گسترش محتواها و پیشرفت در انواع مختلف رسانه های اجتماعی توسط دلار های تبلیغاتی انجام میشود. اما صفحه اکسپلور اینستاگرام یکی از زمینه هایی میباشد که به صورت دستنخورده و ارگانیک باقیمانده است.
به طور کلی اینستاگرام دارای الگوریتمهای دقیقی میباشد که میتوانند محتوا های مورد نیاز و مطابق با سلیقه افراد را در اکسپلور را آن ها به نمایش بگذارند. اینستاگرام تمام تلاشش را میکند که دقیقاً پست هایی را به کاربر نشان دهد که فرد به آن ها علاقه مند میباشد و از نشان دادن پست های غیر مرتبط خودداری میکند.
علاوه بر این الگوریتم های موجود در اینستاگرام دائماً در حال تغییر میباشند و تلاش میکنند تا محتوا های غیرمرتبط و مشکل ساز را شناسایی کنند و آن ها را از اکسپلور یک شخص حذف کنند. در ادامه به جای آن ها، پست ها و محتوا های مرتبط با علایق افراد را به آن ها نشان دهند.
برای برند های گوناگون، قرار داشتن در صفحه اکسپلور اینستاگرام میتواند در نهایت باعث افزایش دسترسی کاربران به پیج آن ها، گسترش فروش، و مزایای دیگر شود. به طور کلی فضای اکسپلور، فضایی مناسب برای رشد مخاطبان و کسب و کار ها میباشد.
اکسپلور اینستاگرام چیست؟
صفحه کاوش اکسپلور اینستاگرام مجموعه گوناگونی از انواع مختلف ویدئوها، عکس ها، استوری ها، و آی جی تی وی های عمومی میباشد که متناسب با سلایق شخص و برای کمک به هر کاربر طراحیشده اند.
توجه نمایید که الگوریتمی که برای این صفحه قرار دارد از هوش مصنوعی بهره میبرد تا بتواند پست ها را مطابق با سلیقه کاربران طبقهبندی کند.
شما میتوانید صفحه اکسپلور اینستاگرام را با ضربه زدن روی نماد ذره بین در منوی پایین پیدا کنید. همچنین میتوانید در بالای این صفحه حساب ها، هشتگ ها، مکان ها، و آیدی های مورد نظر خودتان را جستجو کنید. در ماه نوامبر اینستاگرام گزینه جستجو و کلمات کلیدی را نیز به خدمات خودش اضافه کرد تا افراد بتوانند راحتتر از صفحه اکسپلور اینستاگرام بهره ببرند.
شما میتوانید دستهبندی های مختلفی از انواع مختلف آی جی تی وی ها گرفته تا موضوعات گوناگونی مانند موسیقی، ورزش، سفر، زیبایی، و غذا را پیدا کنید. این دستهبندیها توسط خود اینستاگرام ایجاد شدند و شما میتوانید به راحتی با کلیک بر روی آن ها به دسته بندی مورد نظر خودتان انتقال پیدا کنید. دسته بندی ها کار جستجو را راحتتر میکنند.
هنگامی که یک فردی روی یک عکس و یا یک ویدئو در قسمت اکسپلور اینستاگرام کلیک میکند، عکس هایی که در ادامه برای او آورده میشوند دقیقاً مرتبط با عکس و یا فیلم و یا محتوای مورد نظر میباشند. در واقع یک صفحه کاوش پرتالی از دسترسی به فید های دیگر میباشد که هر کدام از آن ها دارای جزئیات و نکات مثبت بیشتری هستند.
به گفتهی اینستاگرام، روزانه بیش از دویست میلیون حساب اکسپلور را بررسی میکنند.
الگوریتم اکسپلور اینستاگرام چگونه کار میکند؟
توجه نمایید که هیچ دو صفحه اکسپلور اینستاگرام شبیه هم نیستند. این موضوع به این دلیل است که هر کاربر مطابق با سلیقه شخصی خودش توسط محتوا های گوناگون احاطه شده و هیچ دو فردی سلیقه شبیه به هم ندارند. اگر حتی دو فرد سلیقه شبیه هم داشته باشند هیچ وقت درصد شبیه بودن علایق آن ها به صددرصد نمیرسد. پس هر محتوایی که در صفحه کاوش یا اکسلپور هر فرد نمایش داده شده توسط سیستم رتبهبندی اینستاگرام شخصیسازی شده.
این سیستم که به عنوان یک الگوریتم اکسپلور شناخته میشود بر اساس منابع داده های مختلف و سیگنال ها، رتبهبندی ها را شخصیسازی میکند.
پیشنهاد میشود: دیلیت اکانت اینستاگرام
برخلاف فید های خانگی که در آن افراد پست هایی را که از حساب های فالو شده میباشد میبینند، صفحه اکسپلور اینستاگرام به عنوان یک سیستم غیر متصل طبقهبندیشده که پست ها براساس فعالیت کاربر در سراسر اینستاگرام در آن قرار داده میشوند و بعد از آن بر اساس عوامل مشابه رتبهبندی میشوند.
به عبارت دیگر انتخاب محتوا در صفحه کاوش هر کاربر در اینستاگرام براساس موارد زیر میباشد:
توجه نمایید که در حال حاضر اینستاگرام در رتبهبندی اکسپلور دقتی در زمینه تجاری بودن و یا شخصی بودن حساب ندارد و به نفع کاربر های کار میکند که حساب کاربری آن ها در میان کاربران فعال پرطرفدار میباشد و افراد آن حساب کاربری را دوست دارند.
در وبسایت کسب و کار اینترنتی اینستاگرام آمدهاست که هدف اینستاگرام این است که به کسب و کار ها کمک کند تا ارتباط معنیداری با مخاطبین خودشان ایجاد کنند. با توجه و با انشعاب از حساب هایی که قبلاً یک فرد دنبال کرده و با شناسایی علایق به صورت عمیقتر، محتوا های متناسب با سلیقه هر شخص برای نمایش داده میشود.
اگر بخواهیم به صورت ساده توضیح دهیم قرار گرفتن در صفحه اکسپلور اینستاگرام به معنای بازدید بیشتر برای شما میباشد. بر اساس این موضوع ممکن است مزایای زیر شامل حال شما شود.
مخاطبین شما افرادی هستند که از قبل شما را دنبال کردهاند اما شناختن این مخاطبین و بدست آوردن علایق آن ها میتواند تاثیر بسیار زیادی در جذب مخاطبین دیگر داشته باشد. شما با شناختن ویژگی ها و علایق مخاطبین میتوانید محتوا هایی را برای آن ها تولید کنید که باعث جذب بیشتر افراد و رضایتمندی آن ها شوید.
شما میتوانید در صفحه اکسپلور اینستاگرام به تحقیق در این زمینه بپردازید. شما باید در پست ها، دسته ها، و فیلد های گوناگون و متفاوت به صورت تخصصی بررسی و تحقیق کنید تا بتوانید تاکتیک هایی که باعث جذب مخاطب میشوند را از روی پست ها تقلید کنید. برخی از سوالاتی که ممکن است در این زمینه به شما کمک کنند عبارتاند از:
به نظر میرسد که چه لحنی برای مخاطبین جذاب میباشد؟
آیا سبک بصری خاصی وجود دارد که کاربران به آن علاقهمند باشند؟
و یا چه نوع عنوانی میتواند باعث جذب بیشتر شود؟
منبع : arenalearn